Volkswagen & Audi
Volkswagen & Audi
Menü
 
Audi
 
Hangfalak,mélyládák
 
Ajánlás
Figyelem!Az oldal megtekintéséhez 1024x768-as képpont ajánlott.
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Látogatók száma (a honlap elindításától)
Indulás: 2004-02-10
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Autó tesztek (új!!!!)
Autó tesztek (új!!!!) : Volkswagen Transporter 2.5 TDI

Volkswagen Transporter 2.5 TDI

by:jupa  2004.02.29. 12:58

Volkswagen Transporter 2.5 TDI

Mifelénk Kelet-Európában kitűnően sikerült elhitetni a társadalommal, hogy csak a német autó a jó autó, ezen a körön belül pedig az elérhető maximumot a Volkswagen képviseli. Akit egy kicsit is érdekel a technika, némi informálódás után hamar kinövi ezt a szemellenzős látásmódot, és rájön, hogy nem mind arany, ami fénylik. Így észereveszi, hogy a Volkswagenek a kitűnő minőségű burkolatok, a széfként záródó ajtók és az egyen-kupolatetős design hátterében ugyanolyan (vagy néha még rosszabb) kvalitású autók, mint a konkurencia járművei. Az elnyűhetetlen Volkswagenek korszaka igazából szünetel a II-es Golf és a tömpeorrú Passat óta, a fejlesztési költségeket ma inkább a design- és a marketingosztályra utalják Wolfsburgban, a technikai és a tesztelő részleg a maradékon osztozikKétszeresen is szeretjük hát a 3,5 tonnás megengedett össztömegű, tehát még úrvezetői engedéllyel is vezethető kisteherautót, a Volkswagen Transportert, amely sallangmentes és kiforrott építésével nemcsak a többi áruszállítónak, hanem saját máratársainak is fityiszt mutat. Ez egyébként a modell első orrmotoros generációja, hiszen az előző Transporter még a farmotoros/hátsókerékhajtásos elrendezést követte. Többféle tengelytávval, mikrobusz, platós, ötszemélyes, hátul zárt rakterű, elöl két sorban ötüléses, sőt még mentőautó-változatban is létezik, mi a legprózaibb, rövid tengelytávú furgont próbáltuk ki, méghozzá a típus talán legkedveltebb, 2,5 literes, öthengeres, turbó és intercooler segítségével 102 lóerősre kokszolt dízelével. Mivel az importőr állítása szerint a kocsi hatósugara bőven túllépi az 1000 kilométert egy 80 literes teli tankkal, az első dolgunk volt, hogy kimérjük a fogyasztást. Könnyű próbaterheléssel (2 db kerékpár, 2 db hálózsák, útiruha, zseblámpa, elemózsia, kulacsok, 1 db ötliteres kanna gázolajjal, ez utóbbi a tank kiszáradása utáni gyors inzulin-kúrához), főként országúton hajtva bő 1200 kilométer után levegősödött le az adagoló, ami bizony 6,7 liter alatti fogyasztásnak felel meg. Igaz, ehhez el kellett lesnünk a postásoktól egy trükköt: a Mogyoródi útba torkolló kis utcában van egy benzinkút, ahol esténként szinte lehetetlen tankolni. A postások ugyanis fél kerékkel felállnak a kútoszlopok mellé a kis betonemelvényre és órákig csepegtetik a gázolajat a tankba - állítólag a garázsmester lecsavarja a tanksapkát munkavégzéskor és csak akkor veszi át az autót, ha a cső tetején hullámzik a nafta. Amint azt magunk is tapasztaltuk, ezzel a fogással közel nyolc litert lehet még belegyömöszölni a tartályba azután, hogy a pisztoly kikattan. Egy Ferdinand Piech-féle, ingyen türelemjátékot is kapunk tehát az autóval - meg kell állapítanunk, mi magyarok ebben a műfajban garantáltan verjük a németeket, mert a Rubik-kocka kirakása legalább ilyen hosszadalmas, de sokkal szórakoztatóbb. Szó se róla, egy 1,7 tonnás, gyorsulásával az átlagos személyautókat simán az aszfaltba gyaluló, közel százhatvanat tudó és százharminccal kényelmesen utazó, a Sugár üzletközpont aerodinamikai bájaival megáldott járműnél ez a városi használatban biztonságosan kalkulálható nyolc liter, országúton pedig inkább a hatos felé közelítő fogyasztás egyenesen fenomenális. Raliautónak azonban nem szabad képzelnünk a T4-est, hiszen még abból a korból származik, amikor az ilyen jellegű járműveket még nem az átlagemberek, hanem hivatásos teherautó-sofőrök vezették. Az üléspozíció ennélfogva igen magas, hosszúságával a váltókar sétapálcának is beillene, a kenődős kormányzás híján van mindenféle gokart-feelingnek, menet közben pedig a kocsi elegánsan hullámzik - aki hajlamos a tengeribetegségre, jobban teszi, ha a raktérben utazik, hátul ugyanis kevésbé liftezik a kasztni. Raliautónak tehát a Mercedes Vito jobban megfelel. A vezetőülés azonban kényelmes, mi több, a Vito derékszögű, hátfájdító priccseivel szemben a Transporter két utasülése is elviselhető közepes távon. Bár a rövidebbik tengelytávú és alacsony tetős változat rakterében Mici néni nehezen tudna mobil tánciskolát nyitni az ilyen jellegű ipar űzéséhez elengedhetetlenül szükséges négyzetméterek hiánya miatt - egy versenyszám, amiben a Ford Transit jobban szerepel - az 5,4 köbméteres űr, a 2,5 méteres hasznos padlóhossz, a közel egytonnás terhelhetőség sok újabb piaci konkurenshez képest is jó, a raktér padlója pedig kifejezetten alacsony - ergo könnyű a pakolás. Igavonó állatként is jól szuperál a Transporter, hiszen futóműve, elektromos rendszere, a VW-konszern ősi öthengeres dízele közel elpusztíthatatlan, noha a Volkswagenekre oly jellemző kárpitzörgést és gyorsan kinyúló ülésszöveteket ennél a modellnél sem ússzuk meg. A totalcar technikai szakértője szerint a rozsda számára jól emészthető, könnyű desszert a karosszéria, amely különösen a tetőoszlopok fölső részénél előszeretettel megbarnul, majd kilyukad, de a leghátsó oszlop aljánál is gyakran előfordul korrózió. Az előbbi oka a speciális lézerhegesztési technika, amely a T4 születésénél még gyerekcipőben járt, utóbbié pedig, hogy a tulajdonosok nem hajlandók a Transporterüket télen száraz, fűtött garázsban, lecsutakolva, kivakszolva tartani - pedig kellő óvatossággal ez a probléma is elodázható lenne. Alapjában véve azonban a T4 a 2.5 TDI motorral ma is ütőképes kombinció, s szerencsére nála az árcédulát firkantó ceruza sem fogott oly vastagon, mint a konszern többi autója esetében. -------------------------------------------------------------------------------- Árak: 2.5 TDi ECON (88 LE) Basic: 3.646.000 Ft + Áfa 2.5 TDI (102 LE): 4.630.000 Ft + Áfa

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Tesztek
 
Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Szavazás
 
Hirdetés
Tartalom
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!