Volkswagen Polo (2002)
by:jupa 2004.02.29. 15:05
A kategória élmezőnyébe tartozó töréstesztet produkált a kis Polo. Az autó főleg az oldalsó ütközéseknél védi az utasokat. A gyalogosvédelem tekintetében azonban már jóval rosszabb eredményt ért el, de ez a kategóriatársakat is nézve nem meglepő, hiszen itt senki sem szerepelt jól.
A legújabb Polo egy csillagot javított az előd modellhez képest, és ezzel a kategória élvonalába lépett. Az autó először kisebb problémákkal küszködött az első lábtér kiképzése miatt, de ezt a gyáriak kijavították, és újra beadták tesztelni. A módosított autó már megfelelt ilyen téren is, sőt valamiben nagyon jó értéket ért el. Ez pedig az oldalütközés, amelynél csak az rontja az eredményt, hogy a fejlégzsák csak extrafelszerelés. A kocsi leggyengébb eredményt természetesen a gyalogos gázoláson érte el, de ez már sajnos megszokott ebben a kategóriában.
Frontális ütközés
A Polo légzsákjai megfelelően teljesítettek a frontális ütközésnél, ezekkel nem volt semmi probléma. A mellkasi és fejsérülések veszélyét minimálisra csökkentették, de a lábtér még most sem az igazi. Az átalakításokat ugyanis nem az Euro NCAP irányelvei alapján végezték, bár ezeket nem is ekkora autókra találták ki. A vezető térde és bokája még mindig veszélyben van, de az utas ilyen téren már biztonságban érezheti magát. A legnagyobb gond a hátsó üléssor középső kétpontos biztonsági övével adódott, amely nem nyújt megfelelő védelmet, szükséges lenne a hárompontos kiképzés. A lehetséges 16 pontból a Polo 12 ért el, ami 75 százalékos teljesítmény.
Oldalsó ütközés
Ezen a téren teljesítette legjobban a Polo, ugyanis a fejlégzsák nélküli teszten is jó eredményt ért el. A sérülésveszély kicsi, az ajtó jól véd. A fejlégzsákokkal az autó maximális pontszámot ért el a teszten, még a pózna teszten is. Összességében azért maradt el a lehetséges legjobbtól a pontszáma, mert a függönylégzsák csak extrafelszerelés, nem széria. Így az elérhető 18 pontból 16-ot zsebelt be a Polo, amely igen jó, 89 százalékos eredmény.
Gyermekvédelem
A gyermekeket is megfelelően védik a légzsákok, azonban az anyósülésen véletlen bekapcsolva hagyott légzsák veszélyeire nem megfelelően figyelmeztet a matricázás. A mentiránynak megfelelő elhelyezésű ülés az oldalütközésnél jobb eredményt ért el, mint a menetiránnyal szemben lévő. A kis gyermekeknél még a nyaki terhelés túlzott kicsit, de összességében itt is jó benyomást tett a Polo.
Gyalogosvédelem
Sétálás közben lehetőleg ne, hogy a Polo alá lépjünk véletlenül, ugyanis az orrész kiképzése nem megfelelő. A csekély reményt csak a nagy szélvédő nyújthat, de így is az elérhető 36 pontból csupán 6-ot kapott a kisautó. Ez nagyon gyenge, 17 százalékos eredmény, amely csak egy csillaghoz volt elég.
|